• Holistische Health en Wellness Coach
  • For healthy joyful living
  • For healthy joyful living

Welk programma past het best bij jou?

 

 

Onze zoon van 10 kreeg overgewicht en zo zijn we gestart met Gezond Groeien. Door meer te bewegen en andere keuzes te maken in eten en tussendoortjes is hij nu in 6 maanden weer op een gezond gewicht. Hij is veel actiever zit lekkerder in zijn vel en vindt sporten nu leuk. Lia super bedankt voor al je praktische tips.

Lia super bedankt voor al je praktische tips.,

(Monique , moeder,)
Ik fiets wel 2x per dag 18 km naar school en dacht dat ik daardoor wel alles kon eten. Toch werd ik te zwaar en kreeg een buik. Gezond groeien heeft mij goed geholpen. Sporten heeft mij nog sterker gemaakt en Lia heeft mij laten zien dat ik wel 60 suikerklontjes per dag at, in dranken, tussendoortjes en snoepen. Daar schrok ik erg van. Door andere keuzes te maken die eigenlijk ook lekker zijn krijg ik nu nog maar 6 suikerklontjes binnen. Ik ben 10 kg afgevallen mijn gewicht blijft nu stabiel. Ik voel mij top.

10 kg afgevallen mijn gewicht blijft nu stabiel!,

(Jongen F. 15 jaar,)
Ik ben erg groot voor mijn leeftijd en werd langzaamaan te dik. Daar voelde ik mij niet helemaal prettig bij bij sport of zomers in bikini. Obesitas zit ook in de familie. Ik sport al 4x per week en fiets naar school 6km heen en terug dus dat was wel goed. In het begin vond ik het spannend maar door de tips van Lia voelde ik mij al snel beter. Ik kreeg meer energie en slaap veel beter. Het was ook niet moeilijk of gekke dingen eten gewoon uit de supermarkt. Mijn gewicht is wat langzamer gegaan, maar nu pas ik weer broeken van vorig jaar. Ook mijn zus en moeder deden mee we zijn met zijn allen anders gaan eten en nu zijn we allemaal op gezonder gewicht.

Nu zijn we allemaal op gezonder gewicht!,

(Meisje L. 16 jaar,)

Coaching Sessies

10 Tips

Jij hebt een prachtig gezin en daar ben je gelukkig mee. Je werkt, doet de boodschappen, kookt de maaltijden, brengt de kids naar sport en je biedt een luisterend oor. Kortom je zorgt goed voor iedereen. Daar ben je Happy mee maar zorg  jij ook goed voor jezelf? Of zit je s’ avonds  uitgeteld op de bank te moe om iets te doen en maak jij je zorgen over bijv. je kinderen, je relatie, je familie.

Herken jij dit?

  • Ik ben heel druk  met mijn gezin en werk en heb weinig tijd voor mijzelf, ik wil dat graag veranderen maar hoe?
  • Ik wil mijzelf graag  positiever energieker en sterker voelen
  • Ik slaap al een tijdje slecht is daar wat aan te doen?
  • Ik hang s’avonds op de bank dan ben ik te moe om nog iets te doen
  • Wat moet ik nu koken? De kinderen lusten niets en ik heb weinig tijd
  • Ik wil wel gaan sporten maar houd het niet vol
  • Mijn puber zit steeds op de telefoon en slaapt steeds onrustiger
  • Dat leuke jurkje past niet meer. Ik wil niet meer diëten, niets voor mij
  • Mijn kind wordt op school gepest omdat hij/zij stevig is
  • Mijn kind wil niet sporten hij is motorisch niet zo handig
  • Er is zoveel in de supermarkt wat is nu gezond?

Het leven in een gezin met opgroeiende kinderen is niet altijd gemakkelijk. Je bent moe en druk of je hebt zorgen over je kinderen. Je bent in een patroon gekomen dat je niet helemaal meer past. Als dat langer duurt kun je soms wel even wat hulp gebruiken. Zodat jij en je gezin weer lekkerder in je vel komen te zitten. Je weer energie hebt met rustmomenten en er geen zorgen meer zijn over de kinderen.

Ik kan je helpen, door een stukje met je mee te lopen, je tips en trucs te leren zodat jij en je gezin weer gezond en happy worden.

Water

Weet jij dat je Lichaam tot wel 65% uit water bestaat?

Bij heel veel biologische processen in ons lichaam is water van essentieel belang . Denk aan het reguleren van je temperatuur, water als bouwstof in onze cellen. Water is het vervoermiddel (= bloed) om energie in de vorm van glucose, mineralen en vitaminen in de cellen te krijgen, wil jij je energieker voelen drink meer water.

Denk ook aan vertering van voedsel door verteringssappen, daar is water voor nodig. Als je weinig drinkt worden er onvoldoende verteringssappen aangemaakt en en wordt je voedsel onvoldoende en lastig verteerd, mogelijke gevolgen buikklachten en gewichtstoename. Het reinigen van ons lichaam van de dagelijkse afvalstoffen is van levensbelang en afhankelijk van voldoende water. Denk aan zweten, het afscheiden van ontlasting en urine. Deze afvalstoffen die dagelijks gemaakt worden moeten uit gescheiden worden .

Als je dit leest begrijp je vast beter waarom drinken van water van groot belang is. Suggesties: Vul een 1,5 literfles met water en drink steeds uit die fles. Aan het einde van de dag moet hij leeg zijn. Er zijn waterapps waar je de hoeveelheid water dat je drinkt kunt bijhouden . Vindt je water niet zo lekker voeg dan bijv. een schijfje sinasappel/citroen, munt, rozemarijn of wat bessen of aardbeien toe om meer smaak aan je water te geven.

Slapen

Slaap jij als een baby? Of kan dat wel wat beter?

  • Wordt je en je gezin uitgerust en energiek wakker of ben je nog moe of duf overdag?
  • Weet jij wat het effect is van het digitale blauwe licht van computers, tv, tablet en telefoon op onze slaap.
  • Ben jij of je kind aangekomen in gewicht? en heb je moeite met het gewicht er weer af te krijgen?
  • Heb jij of je gezin moeite met concentratie en geheugen?
  • Ben je snel geïrriteerd of heb je een ochtendhumeur?


Een goede en diepe Slaap is van levensbelang. Als we slapen verwerken we namelijk de indrukken en prikkels van de vorige dag, slaan we dingen op in het geheugen die van belang zijn en laten de rest los. We repareren en energizen onze cellen in de slaap. We maken de juiste chemische en hormonale stoffen aan voor een goede functie van ons lichaam voor de volgende dag. Hoe belangrijk is dat. Een goede slaap beïnvloedt onze stemming , motivatie en perceptie positief. Het doorslapen is van groot belang omdat je alle 4 stadia van slaap in een ritme voldoende moet doormaken.


Na een fors auto ongeluk en de babytijd van mijn kinderen heb ik zelf jaren slecht geslapen. Ik sliep wel in maar werd veel wakker s’nachts. Ik weet dus hoe dat is, en het gevoel dat je alles hebt geprobeerd maar nog steeds s’nachts wakker wordt.


Heb je hulp nodig om weer goed te slapen voor jezelf of je kind. Ik kan je helpen.