Slapen

Slaap jij als een baby? Of kan dat wel wat beter?

  • Wordt jouw kind uitgerust en energiek wakker of is hij/zij nog moe of duf overdag?
  • Weet jij wat het effect is van het digitale blauwe licht van computers, tv, tablet en telefoon op onze slaap.
  • Is jouw kind aangekomen in gewicht? en heeft het moeite met het gewicht er weer af te krijgen?
  • Heeft jouw kind moeite met concentratie en geheugen?
  • Is je kind snel geïrriteerd of heeft het een ochtendhumeur?

Een goede en diepe Slaap is van levensbelang. Als we slapen verwerken we namelijk de indrukken en prikkels van de vorige dag, slaan we dingen op in het geheugen die van belang zijn en laten de rest los. We repareren en energizen onze cellen in de slaap. We maken de juiste chemische en hormonale stoffen aan voor een goede functie van ons lichaam voor de volgende dag. Hoe belangrijk is dat. Een goede slaap beïnvloedt onze stemming , motivatie en perceptie positief. Het doorslapen is van groot belang omdat je alle 4 stadia van slaap in een ritme voldoende moet doormaken.

Na een fors auto ongeluk en de babytijd van mijn kinderen heb ik zelf jaren slecht geslapen. Ik sliep wel in maar werd veel wakker s’nachts. Ik weet dus hoe dat is, en het gevoel dat je alles hebt geprobeerd maar nog steeds s’nachts wakker wordt.

Heb je hulp nodig om weer goed te slapen voor jezelf of je kind. Ik kan je helpen.

Comments are closed.